Naše úspechy
Prvý manuál verejných priestorov v Bratislave
Participatívny proces, ktorý sme v roku 2017-18 na realizovali Panenskej ulici v Bratislave a v jej okolí viedol k vytvoreniu prvého manuálu verejných priestorov v Bratislave. Participáciu a manuál si vyžiadala silná komunita obyvateľov aj na základe spolupráce s podujatím Dobrý trh, ktorý v oblasti pripravujeme už nikoľko rokov.
Mickiewiczova ulica otvorená pre dialóg
Počas pouličného festivalu WhatCity? na Mickiewičke sme v roku 2018 uzavreli jednu z najfrekventovanejších v Bratislave a usporiadali tu susedský festival. V rámci projektu sme v štvrti robili aj rozsiahly participatívny prieskum a expertný workshop s odborníkmi. Počas festivalu sme usporiadali aj netradičnú konferenciu vo formáte jeden na jedného.
Pilotný projekt manažmentu budov v Banskobystrickom kraji
Hľadanie náplne budovy bývalého gymnázia vo Zvolene participatívnym prístupom je prvým projektom svojho druhu v BBSK. Pre banskobystrickú župu sme v roku 2018-19 realizovali proces zapojenia verejnosti na sídlisku Sekier.
Nové trhové miesta v Bratislave
Na základe našich aktivít v rámci podujatia Dobrý trh vyčlenila v roku 2013 mestská časť Staré Mesto všeobecne záväzným nariadením nové miesta pre príležitostné trhy na Panenskej ulici, Jakubovom námestí, Námestí SNP a ďalšie.
Ocenili nás za odpadové hospodárstvo
Podujatie Dobrý trh je prvým zero waste podujatím na Slovensku. Za našu snahu o znižovanie odpadu sme dostali v roku 2017 ocenenie Zlatý mravec. Naše aktivity v oblasti odpadového hospodárstva ocenila aj firma JRK Slovensko.
Ocenenia pre Dobrý trh
V roku 2016 sa laureátkami Ceny Júliusa Satinského – Bratislavská čučoriedka v kategórii Idea – počin stali Barbara Zavarská a Illah van Oijen za podujatie Dobrý trh a koncept oživenia ulíc a dvorov starej Bratislavy.
V roku 2024 sa obe zakladateľky stali aj laureátkami Ceny primátora Bratislavy 2024 za prínos k rozvoju komunít a susedstiev v Bratislave, osobitne za dlhoročnú organizáciu a spájanie ľudí na Dobrom trhu.
V roku 2022 sa vďaka spolupráci s OLO Bratislava premenilo na certifikovaný substrát EFFECO takmer 600 kg kuchynského odpadu.
Jeden Dobrý trh sa postará o celkové zvýšenie obratu slovenskej ekonomike približne o 1,2 mil. EUR. Výrobcov a predajcov tak podporuje nielen lokálne, ale v rámci celého Slovenska.
Aby sme dokázali Dobrý trh pripraviť tak, ako ho poznáte, zamestnávame priebežne ľudí, ktorí odviedli prácu zodpovedajúcu takmer 30 plným úväzkom.
Na jednom Dobrom trhu v roku 2022 sa vám predstavilo 150 trhovníkov a občianskych združení.
Punkt priniesol na Slovensko jedinečný koncept Warm Data Lab, ktorý prináša nové netradičné riešenia pre náročné spoločenské výzvy.
Skúsenosti združenia PUNKT s organizáciou bezodpadového podujatia odovzdávame ďalej organizátorom, samosprávam a partnerom. Stáli sme aj pri vzniku prvého bratislavského centra opätovného použitia KOLO.
Združenie PUNKT získalo v roku 2022 Špeciálnu cenu časopisu ASB za výnimočnú podporu komunitného života a miestnej ekonomiky, dlhoročnú prácu v oblasti rozvoja mesta, urbanizmu, sociálnych tém a ekológie.
Stará tržnica
Punkt stál pri vzniku Aliancie Stará tržnica, ktorá sa zaslúžila o oživenie opustenej budovy Starej tržnice v centre Bratislavy. Pri tomto projekte pomáhal nastavovať zložku pravidelných trhov, ktoré od roku 2013 prebiehajú v Starej tržnici. Naše aktivity boli tiež základom budovania susedských komunít, debát o verejných priestoroch a ich alternatívnom využití v susedstve Starej tržnice.